4e dag in Bali - Single Fin

15 januari 2019 - Pecatu, Indonesië

Heerlijk ontbeten met volkomen brood en omelet met groenten.  En leuke cappuccino.

PinkCoco Bali

Vanmorgen via het hotel, twee scooters gehuurd voor 2 dagen. Dit kost ons in totaal  €16. Anne rijdt als ervaren motorrijdster voorop. Er is hier weinig autoverkeer dus relatief veilig.

Scootertocht Uluwatu

Na even wennen aan het links rijden én om niet op een elektrische fiets te zitten gaat het best goed. De wegen zijn goed geasfalteerd en breed. Het is hier adembenemend mooi. Via allerlei binnenweggetjes verkennen we het schiereiland. Onderweg komen we een eeuwenoude vijgenboom tegen.

Scootertocht Uluwatu

Ook in dit deel van Bali is de relaxte sfeer overal goed voelbaar. Na een uurtje rijden we tegen een resort aan met mooi uitzicht. Ook hier ontbreken alle muren en waait er een heerlijk verfrissend windje. Even de verse kokosnoot proberen. Heerlijk!

Scootertocht Uluwatu

Bali is het eiland der Goden. Op elke hoek van de straat, in elk dorpje en op de hoogste berg staan tempels en offerplaatsen om de Goden te eren. Een van de meest opvallende dingen in Bali is de dagelijkse overvloed aan offers en de typische geur. De geur van Bali is bijzonder en heerlijk. Een combinatie van witte rijst en wierook. Eén van de hoofdingrediënten van de Balinese keuken is rijst. In elk restaurant of eetkraampje wordt er wel rijst gekookt. Daarnaast is Bali natuurlijk het eiland van de ceremoniën en het offeren. Dit gaat gepaard met het ontsteken van wierookstokjes. Op elke hoek van de straat, voor elke deur en bij elke oprit staan offermandjes met smeulende wierookstokjes. Ook onderweg zien we ze en ruiken we de geur van wierook.

Met behulp van Google maps bepalen we onze route en gaan naar Single Fin. De hipste klifbar in Uluwatu. Zien en gezien worden is daar het motto, maar ook hier weer op een hele relaxte manier.

Single Fin BaliSingle Fin

Inmiddels hebben we best trek en bestellen we wat hapjes. Anne neemt een watermeloen smoothie en ik een smoothie van appel, peer, komkommer, selderie en munt. Deze is super gezond, vochtafdrijvend én heel lekker.Zo komen we wel aan onze groente en fruit hapjes.

Single FinSingle Fin

Rond 14.30 zijn we weer terug in het hotel. Anne laat zich weer lekker masseren en ik neem een duik in het zwembad en werk mijn blog bij.

Bloemen PinkCoco BaliBloemen PinkCoco Bali

Om 17.00 gaan we weer terug naar Single Fin. Het is inmiddels weer zonnig en wij willen ook de zo bejubelde zonsondergang zien.

We besluiten naar beneden te gaan. 100 hele grote traptreden lager zijn we halverwege de berg. Daar zien we een leuk tentje. Met een Balinese radler bintang gaan we naar de zonsondergang kijken. Helaas is deze minder spectaculair dan die in Jimbaran eergisteren.

Single FinSingle FinSingle FinSingle FinSingle Fin

In het mooie zonlicht maak ik van Anne een foto. Zonder dat ik het wist maakt Anne ook foto’s van mIJ. We waren net bij gekomen van de slappe lach.  Sjonge wat lachen we wat af.

Single FinSingle FinSingle Fin

We eten weer in hetzelfde eettentje als gisteren. Gadogado en Kecap tempe jamur. Een gerecht met geroerbakte groenten, champignons, tempé met een zoete soyasaus. Wederom heel erg lekker.

In de miezer regen. Lopen we terug. Eenmaal in onze kamers begint het enorm hard te regenen en even later ook te onweren.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Zoë:
    16 januari 2019
    Ben je toch nog op je “Vespa” zie je wel dat het wat voor jou is?! Leuke blog weer 😘