15e dag Bali - Ubud

26 januari 2019 - Ubud, Indonesië

Na het ontbijt wandelen we naar het centrum van Ubud. Onderweg zien we grappige borden.

UbudUbud

Vlak bij restaurant Bridges Bali gaan we de Ridgewalk volgen. Dit is een wandeling langs de rand van Campuhan. Het is een behoorlijke klim naar boven en ook op de kam van de ‘berg’ is het klimmen en dalen.

Ridge WalkRidge Walk

Bij een stalletje kopen we ieder voor €0,20  een verse kokosnoot. Aan het eind van het pad (het houdt gewoon op) keren we om en gaan dezelfde weg terug. Via de hoofdstraat nemen we een ander pad dwars door de rijstvelden. De zon staat recht op ons hoofd en het is warm en plakkerig.

Als we een tentje tegenkomen rusten we even uit. Onder het genot van een ijskoffie koelen we iets af. Het is een mooie wandeling. Onderweg komen we diverse ateliers tegen van kunstenaars.

Wandeling rijstveldenWandeling rijstveldenWandeling rijstveldenWandeling rijstveldenWandeling rijstvelden

Anne heeft deze wandeling eerder gemaakt met een gids. We lunchen in Sari Organic Dit ligt prachtig midden in de rijstvelden. Anne heeft hier eerder gelunched en weet precies waar we moeten zijn.. Na de lunch lopen we het pad verder af. We lopen echter steeds verder van Ubud af. Een vriendelijke rijstboer verteld ons, met handen en voeten, dat we het pad naar beneden moeten nemen en de oever van de rivier moeten blijven volgen. Zowel Google maps als de kaart blijven in gebreke. Dus volgen we het advies van de boer. We komen op een prachtig pad in de jungle terecht.

Wandeling rijstvelden

We zien af en toe offerandes, dus moeten we redelijk goed zitten. Na een tijdje zien we een resort. Via hele stijle trappen klimmen we omhoog.

Wandeling rijstvelden

Met een taxi gaan we terug naar het hotel. We hebben ruim 2 1/2 uur gewandeld en 7,5 km afgelegd. Ik verzet vandaag geen stap meer.

Op de kamer wederom handdoekenkunst.

Inata Bali

1. Rita:
    26 januari 2019
    Verdwaald in Bali? Een zonnesteek? Ik zie jullie niet met een hoed!!