17e dag in Bali - Canggu

28 januari 2019 - Canggu, Indonesië

Vandaag rustig aan gedaan. In het Green Spot café All inclusieve ontbeten. Anne granola met yoghurt en vers fruit en ik havermout met kokosmelk, honing, kokos en vers fruit. We kregen er een rode en blauwe bessen smoothie en cappuccino bij.

Na het ontbijt voor de laatste keer pinnen. Dat is een hele onderneming op Bali. Het kan alleen bij een ATM pin automaat en dan moet er ook nog het cIrrus teken op staan. Heb je die gevonden dan is helaas de automaat vaak leeg of buiten gebruik en kun je niets pinnen. Anne heeft zelfs een keer gehad dat er én geen geld in de automaat zat én haar bankpas er niet meer uit kwam. We hebben toen op alle knopjes gedrukt  maar niets werkte. Het enige wat werkte was onze huid, want we werden drijfnat van het zweten. Die pin automaat hokjes zijn bloedheet. Tenzij we het geluk hebben als er een supermarkt is met ATM. Na de nodige pogingen om de bankpas uit het apparaat te krijgen besloten we het maar te vragen. Naast het hokje stond een vrouw met souvenirs in een kraampje. Zij vertelde ons dat we de stekker uit het apparaat moesten halen. En ja hoor de pinautomaat hoeste zo Annes bankpas eruit. Nadrukkelijk werd ons gevraagd of we de stekker weer in het stopcontact hadden gedaan. Het bleek bij deze pin wel vaker mis te gaan.

We gaan op weg naar het centrum van Canggu. Het is bewolkt,  maar warm en vochtig. Dus besluiten we een taxi te nemen. Terwijl we bij het taxikraampje wachten wordt ik aangesproken door een golden surfboy. Leeftijd .......ouder dan de beachboys, maar zeker niet onknap om te zien. Lang, met lang haar en een gespierd lijf. Anne lacht zich een kriek, want de surfboy heeft het helemaal op mij voorzien en negeert Anne. Hij reageert zichtbaar teleurgesteld als we met de taxi vertrekken. De beide dames met een gevoelsleeftijd van 30 jaar zijn nog steeds in trek.

Om een uurtje of 4 lunchen we op het strand. Metershoge golven bieden een prachtig schouwspel van surfers in de branding die allerlei kunsten vertonen. Het strand van Canggu is prachtig en heeft hele mooie strandtentjes. Het plaatsje zelf is mega toeristisch zoals bijna alle plaatsjes in het zuiden. We eten op de terugweg naar het hotel nog een kokosijsje. Dat is hier heel erg lekker. Het lekkerste kokosijs hebben we in Amed gegeten.

Rond uur uurtje of 6 gaan we naar  La Brisa Bali op Echo Beach. Dat is het strand waar we steeds zitten.

Canggu - La Brisa Bali - Echo Beach

We genieten hier van de zonsondergang. De zon is een hele grote rode bal die we binnen een paar minuten in de zee zien zakken. Waarna de hemel rood kleurt. Het bleef nog lang gezellig met een tempura hapje en verrukkelijke sushi.

Canggu - La Brisa Bali - Echo BeachCanggu - La Brisa Bali - Echo BeachCanggu - La Brisa Bali - Echo Beach

1. Annette V d Vis:
    28 januari 2019
    Oh 😂🤣 zie het al helemaal voor me 💰in dat hokje stekker eruit, nog meer zweten 😅