12e dag in Bali - Ubud

23 januari 2019 - Ubud, Indonesië

Vannacht heeft het heel hard geregend en geonweerd. De lage eb werd opgevold door een hoge vloed. Het zeewater was zo hoog dat het een deel van de tuin van het hotel overspoeld heeft.

Om 08.00 worden we opgehaald en gaan we op weg naar Ubud. We moeten een andere weg omdat de normale route blank staat ivm de hevige regenval. Anne vindt dit meer dan prima. De normale route heeft ze al meerdere keren afgelegd. De alternatieve route is meer dan prachtig. We rijden weer dwars door het tropisch regenwoud, langs mandarijnenbomen, rijstvelden en koffieplantages.

Ubud

Met onderweg, vlak bij Ubud, een zicht op de vulkaan.

Ubud

De ‘Luwak coffee’ wordt in de regio van Ubud geteeld. Dit is een speciale zeer prijzige koffie die gemaakt wordt doordat Civet-katten de koffiekersen uit de boom opeten, ze heel doorslikten en weer uitpoepen als bonen.

In Ubud dolen we een uur rond. Een zeer toeristisch maar mooi stadje. De chauffeur kan het hotel niet vinden, vraagt diverse keren de weg maar rijdt steeds verkeerd. Anne zet googlemaps aan en een vriendelijke juffrouw verteld ons in het Nederlands hoe we moeten rijden. Deze lootst ons zo naar ons hotel. We moeten een hele scherpe stijle bocht maken vanaf een van de hoofdstraten en dan via een enorme hobbelwegen annex zandpad komen we bij ons hotel.

De hotelkamer in Inata Bisma Resort & Spa Ubud is wederom prachtig. We kijken uit over de sawa - rijstvelden.

UbudUbud

Na een middagdutje gaan we Ubud verkennen. Het hotel busje brengt en haalt ons.

1. Henna bernds.:
    23 januari 2019
    dat verhaal over die koffie, nooit geweten.
    leuke reis en goede vakantie verder.

lieve groeten.
  2. Annette V d Vis:
    23 januari 2019
    Misschien moet ik maar meer thee gaan drinken.