2e dag in Bali - Jimbaran

13 januari 2019 - Jimbaran Beach, Indonesië

Vanochtend lang uitgeslapen, dorpje in geweest voor internetkaart, koffie en geluierd bij het zwembad. Daar gecrushte watermeloen gedronken. Heerlijk! Het weer valt me alleszins mee. Het is te vergelijken met onze warme zomer van afgelopen jaar.

De hertshoorns en varens groeien hier uit de bomen en overal zie je de vinca als overkapping van garages.

SeminyakSeminyak

Offers aan de goden kom je op allerlei plekken tegen. Op de straat en stoep liggen overal bakjes met van allerlei erin én wierook. De geur van Bali.

Seminyak

Om 17.00 zijn we opgehaald door Anne's 'zus, zwager, neef en oma'. Anne's vader heeft Ketut leren kennen bij vrienden. Toen Anne’s vader op Bali 'woonde' hebben zij en haar man hem 'geadopteerd'. Anne heeft ze 5 jaar geleden leren kennen.

Jimbaran Beach

Veel mensen op Bali hebben dezelfde naam. Kinderen krijgen een naam in de volgorde waarin ze geboren zijn, voor vrouwen en mannen zijn deze vrijwel allemaal hetzelfde. Dit systeem zorgt ervoor dat je mensen in hun familie en in de gemeenschap kunt plaatsen. Ketut (Anne's 'zus') is het 4e kind en Nyoman haar man is het 3e kind.

Nyoman is taxichauffeur en Ketut maakt en verkoopt sarongs. Het zijn hele lieve mensen die dolblij waren om Anne weer te zien. Heel ontroerend. Met zijn allen zijn we naar Jimbaran gegaan. Daar hebben we op het strand in de ondergaande zon verse vis, garnalen en inktvis gegeten met witte rijst en groenten.

Jimbaran BeachJimbaran BeachJimbaran Beach

Het werd al snel donker. Met kaars- en maanlicht verlicht en  livemuziek was het echt genieten.

Jimbaran Beach

De maan staat in Bali recht boven je hoofd. Dat was een hele rare gewaarwording. Dat doet de zon ook maar dat merk je minder.

Zuid Bali is heel toeristisch, erg druk en chaotisch in het verkeer. Ben je eenmaal in een dorpje dan is de Balinese sfeer heel ontspannen, gemoedelijk en vriendelijk.

Jimbaran is een plaatsje helemaal in het zuiden van het eiland Bali in Indonesië. Het is een vissersplaatsje met mooie stranden. Jimbaran staat internationaal bekend als een van de meest exclusieve plaatsen van Bali.

Op 1 oktober 2005 werden hier en in het ernaast gelegen Kuta door islamitische extremisten aanslagen gepleegd met vele doden.

1. Zoë:
    16 januari 2019
    Mooie foto’s! En wat een mooie zonsondergang foto... de familie van Anne ziet er erg vriendelijk uit. Leuk!