1e dag in Bali - Seminyak

12 januari 2019 - Seminyak, Indonesië

Vrijdag 11 februari zijn we vertrokken naar Bali. De eerste vlucht duurde 12,5 uur. Des stewardessen zijn gekleed in sarongs. Rood, bauw en groen. Ze zien er prachtig uit. Eenmaal in de lucht gaat de de Aziatische tijd in. Al snel krijgen we ons diner. Vis met een pittig sausje, rijst en groente. Het smaakt echt heerlijk. Na een film kijken op ons privéscherm gaan we slapen. Van echt slapen komt niet veel maar toch gaat de reis snel. Het viel mij reuze mee.

Nekkussen

De luchthaven van Singapore is enorm groot en overal staan prachtige bloemen. Met de monorail gaan we naar onze terminal op weg naar Bali.

Bloemen Singapore airlines

In het vliegtuig krijgen we ons 2e ontbijt. Rijst, kleine visjes, ei en tofu. Ook dit smaakt voortreffelijk, De vlucht duurt 3 uur. Maar voor mijn gevoel zijn we er in no time.

Rond 13.30  (Nederlandse tijd is  06.30 uur) worden we opgehaald door een auto van ons hotel. Het Bali Agung Village. Het is onderweg overal groen, druk en warm.

Ons naambordje

Anne loopt eenmaal in het hotel smilend mee naar onze kamers. Zij weet al wat me te wachten staat. We hebben allebei een complete villa met privé tuin. Een fantastisch huisje hebben we ieder, met een dak boven het bed dat naar de hemel rijkt. De badkamer is enorm met nog een buiten. En ook aan de ander kant nog een tuintje. Echt schitterend.

Seminyak Hotel Bali agung villageSeminyak Hotel Bali agung villageSeminyak Hotel Bali agung village

Omdat we beiden niet moe zijn besluiten we het balinese ritme aan te houden. We gaan lekker zwemmen in het zwembad.

Seminyak Hotel Bali agung village

Daarna op naar de Spa voor een Balinese massage. Heerlijk, al mijn spieren zijn weer los. Ondertussen horen we het enorm regenen en onweren.

Eenmaal weer buiten schijnt de zon weer. We lopen op ons gemakje naar het strand om naar de ondergaande zon te kijken. Overal op het strand ligt plastic. De vervuiling van Bali. Gelukkig gaan ze dat in toom houden.
We eten een op het strand gebarbecuede maïskolf. En later nog wat Balinese hapjes. Moe maar voldaan zoeken we onze villa's op.